javahermarket

همه چیز اینجا دانلود،بازی،اخبار،کتاب،نرم افزار بازی کتاب جاوا

همه چیز اینجا دانلود،بازی،اخبار،کتاب،نرم افزار بازی کتاب جاوا
 
هر چی بخوای پیدا میشه_دانلود انواع بازی نرم افزار تم_خبر های جالب عـکس کلیپ گوشی نرم افزار گوشی و....
Design by : NazTarin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید






این صفحه را به اشتراک بگذارید

خوش اومدی نظر یادت نره









20 سالگی GSM

اولین تماس تلفنی برپایه شبکه موبایل "جی‌اس‌ام" که اول جولای ۱۹۹۱ انجام شد تولد ۲۰ سالگی خود را جشن گرفت.



۷ سپتامبر ۱۹۸۷ توافقی در کپنهاگ دانمارک به امضای ۱۵ اپراتور موبایل رسید.



هدف از امضای این توافق توسعه استاندارد "سیستم جهانی ارتباطات موبایل" (GSM) بود که امروز بر روی ۸۳۸ شبکه در ۲۳۴ کشور به ۴.۴ میلیارد کاربر خدمات می‌دهد.



اما اولین تماس برپایه این شبکه ۲۰ سال قبل در اول جولای ۱۹۹۱ رقم خورد. این تماس را "هری هولکری"، نخست وزیر فنلاند به "کارینا سوئنیو"، معاون شهردار شهر "تامپر" انجام داد.



به این ترتیب "جی‌اس‌ام" یا "سیستم جهانی برای ارتباطات موبایل" توانست به سرعت و به طور ریشه‌ای روش ارتباطات را متحول کند.



تمام شبکه‌هایی که امروز بر اساس سکوی "GSM" ارائه می‌شوند از شبکه‌ای به وجود آمده‌اند که نخستین بار دو شرکت "تله نوکیا و زیمنس" که امروز با عنوان "شبکه نوکیا زیمنس" شناخته می‌شود ارائه شد.



پس از راه اندازی رسمی این شبکه، شرکت فنلاندی نوکیا اولین تلفن همراه "جی‌اس‌ام" را که "نوکیا ۱۰۱۱" نام داشت در سال ۱۹۹۲ وارد بازار کرد و در ادامه آن مدلهای "نوکیا ۲۱۱۰" و "نوکیا ۱۱۰۰" که ۲۵۰ میلیون دستگاه از آنها در سراسر دنیا به فروش رفتند را تولید کرد.



استاندارد "جی‌اس‌ام" با سرعت بالایی مسیر تکاملی خود را پیمود تا جاییکه حتی اکنون نیز روزانه یک میلیون کاربر جدید عضو این شبکه می شوند که این رقم برابر با ۱۲ کاربر در ثانیه است.




هرچند امروز در سطح جهانی "جی‌اس‌ام" به عنوان مخفف عبارت "سیستم جهانی برای ارتباطات موبایل" شناخته می‌شود اما در واقع این کوته واژه مخفف نام "گروه ویژه موبایل" (Groupe Spécial Mobile) است.



در حقیقت فرایند استانداردسازی فناوری "جی‌اس‌ام" در سال ۱۹۸۲ و درعصری که اپراتورها هنوز از استاندارد آنالوگ‌های ناسازگار استفاده می‌کردند، آغاز شد.



سرآغاز این فرایند، تشکیل "گروه ویژه موبایل" در فرانسه بود که مخفف عبارت آن درست شبیه به مخفف "سیستم جهانی ارتباطات موبایل" یا "جی‌اس‌ام" است.



هرچند شبکه "جی‌اس‌ام" ۲۰ سال است که وارد زندگی مردم شده است، اما اولین تماس با تلفن همراه ۳۸ سال قبل در سوم آوریل ۱۹۷۳ توسط مارتین کوپر، پدر موبایل انجام شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 تير 1390برچسب:, توسط محمد محسن سلحشور